cerita ntah apa apa...

welcome back mazziah!!!! long time no news from me...hahaha....i've been so "MALAS" nowadays since back from kampung a few weeks ago...penat oooo....mmmm....bgs klaka sarawak jak ooo....x da mood nk k BI...otak jem tok...k...

nk d jadi cerita, tiap mggu aku blt kmpg...stat 6/6 ya tek ada karnival main bol d kmpg laki ku..smp bulan 7 lak br abis...p main ari ahad jak...aku bukan penat apa...mek org ada mukak kede juak..bejual dk air, bj2, buah, mcm2 la...k rinduk ati jak...aku tek lah berembak si kecik ya...TRISYA...nya pande x mok d umah...dh la ari panas...nangis mok d mbak kuar juak...tepaksa la ngembak juak...mn ikut ati aku, nyaman da d umah..dh la umah mertua ku ya sejuk...eeee....ya la ahad ya tekaku alu x nyaman badan...trisya alu demam ngan batuk blt agk...aku senin n selasa tok tek ambik mc..ku pn demam selsema...tok batuk nk stat ndah...ish...x best alu...

k..k cita gik tek...ariya, tgh ku chatting ngan kwn2 ku...best da crita ya...tup..alu black out...eee...tension ada jak..dh la palak angol nahan demam...p nsb bait juak dh nk blt keja...alu blt jak la....ambik trisya d taska putra putri d tmn putri...ha sblm ya...

****tok cerita cmne mek 2 laki ku pande nk nganta trisya ke taska ndah....****

camtok...mbah (nenek) ku dh x larat nk jg trisya gk..so, mala jak nya cl mak ku d Nilai, N9 suruh blt jg trisya...mak ku tek bila org tua nya push mena glk, alu tension...mak ku cl aku nyuruh anta jiran depan umah ku ya...p ku x mok..bkn apa..rumah ya rami miak kck..cucunya rami..nya sorg jg...so, aku tek x kempang..alu aku discuss ngan laki ku apakata kta anta trisya taska...nya pn x mok nk dgr mak ku mala jak tension tegal mbah ku tek...mak ku mala juak mujuk mek 2 laki ku nk ngembak trisya ikut nya blt Nilai...ne laki ku maok...sehari x nemu anak lain la rasa...
dh ya tek, ari jumaat mggu lepas, mek 2 g taska putra putri d taman putri ya nanyak mok x nya nimak miak kck 7 bulan...nsb bait nya maok..tok pn kwn laki ku introduce...sblm ya mek 2 g taska baru nk kat lorong haji babel ya..nya x mok nimak miak dbah setahun...ya lah alu anta jak la di tmn puteri ya....jauh pn jauh la...janji suma org senang ati...w/pn duit mek 2 byk melayang...huhuhuhuhuhuhu

knktok...mbah ku pande rindu ndah nya ngan trisya..kazen ku nk umur 2thn lbh ya pn becarik ngan nya juak...ciannya...aku nk nyenang ati suma pihak...mak ku bkn x mok blt ctok..adk2 ku sinun lom pande nk berdikari glk..pa gk adk ku nk laki ya..ewan..dh la keja blt akhir mlm...mn ikut nya pn blt mandi alu tdo...p mn mak ku ada, nang paksa mkn dolok...nya ssh glk nk mkn..ya kurus kdk galah...ya d bingong mak ku...aku x juak nk maksanya...aku phm bh..anak..cmne nk molah...kesiannya blt keja akhir2...mmmmm 

****tutup cerita taska****

hari tok pas 3 hari d taska, anakku dh pande duduk..aku pn heran...cikgu ya mdh marek nya tang ada jak coba nk angkat drik alu duduk...cikgu ya ingat nya nang pande duduk...p ku pdh la nya pande duduk mn d atas pangku jak...p dbah lom k..aik,katanya...ya tek alu ku coba ngkah nya duduk dbah drik pn..nang mena..dh tegap bdnnya...p x pat lmk...alu rebah gk nya...ada la lm seminit nya pat thn...aku pn heran...mgkn kwn rami ya nya terikut nk main juak..kwn2 rami dh pande jln n beranggung bh...ya nyuruh nya cpt nk belaja...syukur juak ku nya byk berubah...sebelum tuk trisya tdo uyut p d taska ya pande x tdo uyt ndah...atas tilam jak kata cikgu ya...dh ya lmk gk ya...mn x setgh jam jak slalu nya tdo..tdo siang la...d taska ya smp 2 jam ndah...aku nang jd heran ngan trisya tok...hari tok demam nya...demam mande...mande nk duduk n klaka...hehehe

lam td kesian ku ngga nya...bdn nya pns da jak...d ngkah COOL FEVER nya x mok...mala d bukak...last2 bsh ku kain k nya tdo ya...br maok nya ngkah kain tola kecik ya ke mukanya...br dpt tdo...p mala jak bgn mlm td...aku pn ngantuk leh nya..meradang juak aku leh nya...dah ya pande ngereco ndah...yayayayayayaya (tok utk ayah)....nanananana (tok utk mama)....aaaaaaa....dadadatatatananananenenene...bih kurang la....lawak da jak...hehehehe....

aritok juak aku x da keja nk polah...boring...esok mak ku dtg ngan adk ku laki ya...nya mbak tunang nya...hehehehe p x lmk la...ari selasa blt nilai gk...

****sori...ku rasa pjg glk crita ku tok...lak boring ktk org...lak ku crita gk k...lak ku coba juak utk update slalu blog tok...insyaAllah...hehehe****


 

1 Response to cerita ntah apa apa...

June 19, 2009 at 1:16 PM

hik3.. ng pnjg cita ktk nek tok...

duhal.. msok taska indah nya tek.. dh nemu kwn bru eyh...

Post a Comment

Thanks for coming and read my blog...do not hesitate to jolt down your comment...tq ;p

 

Recent Comments

Recent Posts

Copyright © 2009 ~~a LIfe oF MAZziah~~ All rights reserved.
Converted To Blogger Template by Anshul Theme By- WooThemes